شرح پروژه

طراح : روبرت سرکیسیان

سال ساخت: ۱۳۹۶

به طور کلی طراحی ماشین آلات صنعتی به خاطر داشتن مکانیزم و عملکرد های مکانیکی فراوان کار بسیار پیچیده ای است چرا که نیازمند همگرایی و هماهنگی چندین تخصص با هم است. این پیچیدگی در ماشین آلات صنایع غذایی به خاطر استانداردها و الزامات سلامتی دو چندان می‌شود.
در طراحی اره اتوماتیک گوشت بر نیز به خاطر وجود عملکردهای مختلفی چون بخش های مکانیکی، بخش های فرمان پذیر کامپیوتری، الکترونیکی و الکتریکی و… ، نیازمند تشکیل و مدیریت یک تیم شامل مهندس مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و طراح صنعت بود.
محور و خط سیر اصلی طراحی در این پروژه، “پایبندی و وفاداری به الگوریتم استفاده و الگوریتم عملکرد طراحی شده” بود و طراحی جزیٔیات تمام بخش ها بر همین اساس انجام گرفت.
برخی از ملاحظات و الزامات طراحی به این شرح بود:

– توانایی برش یکنواخت بلوک های گوشت قرمز و سفید منجمد و استخوان، بدون تاثیرگرفتن از میزان نرمی و سفتی ماده، در ضخامت های مختلف و قابل تغییر

– امکان تعریف الگوی حرکتی دارای وقفه برای سهولت بسته بندی (برای مثال چند برش و پس از آن یک وقفه برای جداسازی محتویات بسته ها)

– الزامات ایمنی مانند سنسور ها و پرده های نوری برای جلوگیری از آسیب به کاربر – الزامات بهداشتی مانند استفاده از متریال استیل برای بدنه دستگاه و پلی اتیلن برای میز کار ها

– آب بند بودن بست ها و اتصالات جهت شستشوی کامل دستگاه

– سهولت فرآیند استفاده و دسترسی ها برای کاربر

تصاویر اره اتوماتیک برش گوشت